С уговорката, че вече е късно :)

Грешката ви е във вариант 2: 36/12*10.5=31.5 -- не трябва да делите 36 на 12, а само 27, тъй като за 12-те месеца на 2020 имате право на 27 дни. Другите 9 са за миналата година.
А към изчислението на вариант 1 трябва да добавите 9-те за 2019 г., понеже 18-те ползвани ги отнасяте само за 2020, а за 2019 остават неползвани.

Благодаря за бързия и детайлен отговор! :)
Има си определени тънкости, пак благодаря за разясненията :)
Здравейте,
задаван е многократно този въпрос -Колко дни ще ми изплатят при напускане?"
Въпросът е дали се взимат стандартните дни отпуск или това с колко е влязал служителят в конкретната година? Дата за напускане - среда на ноември месец.
Стандартните при мен са 22 + 5 за нестандартно работно време. Отделно от 2019 имах останали 9 дни.
Тоест започнах 2020 с 36дни, от тях 18 съм използвал (всички от 2019 вкл.).
Въпросът е, че ако смятам:
Вариант 1: 27/12*10.5=23.62 дни за отработените месеци - 18 използвани дни, => 5.62 дни за изплащане. (27 дни отпуск, 12 месеца в годината, 10.5 отработени)

Вариант 2: 36/12*10.5=31.5 - 18 използвани дни =>13.5 дни за изплащане.
(36 дни отпуск, 12 месеца в годината, 10.5 отработени)

Разликата в дните е двойна, съответно и в сумата.
Въпросът е каква е правилната формула.
За формирането на сумата след това имам идея колко е дневната ставка за ноември, защото ще има 10 отработени дни тогава.
Ако ще ми се изплатят 5 дни , то останалите 13 горят и е по-добре да ги взема, стига да ми дадат.

Благодаря предварително за разяснението :)
Здравейте,

Доколкото прочетох при търгуване с финансови инструменти ( в случая криптовалути ) и преминаване на 50 000 лв печалба в рамките на 12 месеца би следвало физическото лице да се регистрира по Закона за ДДС.

От тук и няколко въпроса:
1. 12 месеца се има предвид периода 1 януари -31 декември на същата година или се засича от дата до дата?
2. Регистрацията се прави до 7 дни от достигане на този оборот или се прави преди той да е достигнат?
3. За самата регистрация необходимо ли е представяне на документи като банкови извадки или други документи за извършените финансови операции?
4.След регистрацията има ли месечни изисквания за подаване на декларация/фактури и т.н. или просто си е регистрация и до там?

Благодаря предварително за вниманието :)